
De ce să-ți cumperi o Vespa Cosa 200
De ce să-ți cumperi o Vespa Cosa 200. Mai rentează să-ți cumperi o Vespa in doi timpi?
Vespa Cosa 200 în 2 timpi este o motocicletă iconică, apreciată pentru designul său retro și caracterul unic. Cu toate acestea, ca orice vehicul, are atât aspecte pozitive, cât și negative. Să analizăm ambele părți ale medaliei:
Pe noi ne gasati aici
Contact
Telefon/WhatsApp
+40774059306
servicedemotociclete@gmail.com
Adresa
Strada LT. Nicolae Pascu NR 61-63
Sector 3 Bucuresti

Avantaje
- Design iconic și personalitate: Vespa Cosa este o adevărată icoană a designului italian, cu linii curbe și un far rotund caracteristic. Este o motocicletă care se remarcă în trafic și atrage priviri admirative.
- Agilitate și manevrabilitate: Datorită dimensiunilor compacte și greutății reduse, Vespa Cosa este extrem de agilă și ușor de manevrat, fiind perfectă pentru traficul urban.
- Piese de schimb disponibile: Deși este un model mai vechi, există o piață destul de dezvoltată pentru piese de schimb, atât originale, cât și aftermarket.
- Experiență de condus unică: Motorul în 2 timpi oferă o senzație de condus diferită față de motoarele în 4 timpi, cu o accelerație mai rapidă și un sunet caracteristic.
- Valoare sentimentală și de colecție: Pentru mulți pasionați, Vespa Cosa este mai mult decât un simplu mijloc de transport, ci un obiect de colecție cu o valoare sentimentală deosebită.

Dezavantaje
- Consum de combustibil: Motoarele în 2 timpi au, în general, un consum de combustibil mai mare decât cele în 4 timpi, ceea ce poate duce la costuri mai ridicate de operare pe termen lung.
- Poluare: Motoarele în 2 timpi emit mai multe noxe și particule în atmosferă comparativ cu cele în 4 timpi.
- Întreținere mai complexă: Reglarea amestecului de ulei și benzină, curățarea bujiilor și alte operațiuni de întreținere pot fi mai complexe decât în cazul motoarelor în 4 timpi.
- Vibrații: Motoarele în 2 timpi pot vibra mai mult decât cele în 4 timpi, ceea ce poate fi obositor pe distanțe lungi.
- Disponibilitate redusă a pieselor originale: În timp, poate deveni din ce în ce mai dificil să găsești piese originale pentru modele mai vechi.

Concluzie
Vespa Cosa 200 în 2 timpi este o motocicletă cu un farmec aparte, dar care necesită o atenție deosebită din partea proprietarului. Dacă ești un pasionat de vehicule clasice și ești dispus să accepți anumite compromisuri în ceea ce privește consumul de combustibil și întreținere, atunci Vespa Cosa poate fi alegerea perfectă pentru tine. Cu toate acestea, dacă prioritățile tale sunt eficiența energetică și o întreținere ușoară, este posibil să vrei să te orientezi către un model mai modern.
Înainte de a lua o decizie, este recomandat să faci o probă de condus și să te informezi amănunțit despre istoricul motocicletei pe care vrei să o achiziționezi.
Canalul nostru de YouTube
Vespa Cosa urma să fie numită inițial Vespa R (însemnând Rinnovata, adică „reînnoită”). A fost dezvăluit la Salonul Motocicletelor de la Milano în 1987.
Ce este Vespa Cosa?
Cosa este un succesor direct al seriei Vespa PX și, deși funcționarea internă este în mare măsură similară, a venit cu o cutie de viteze nou dezvoltată, care a reprezentat o îmbunătățire semnificativă față de cutia de viteze care fusese folosită anterior în seria PX. Cu toate acestea, seria PX era încă în producție la momentul respectiv și a continuat producția chiar și după ce producția Cosa a fost întreruptă.
Alte îmbunătățiri ale seriei PX au inclus spațiu de depozitare sub scaun și frâne antiblocare pe roata din față. Mai controversat, a fost și prima Vespa care a folosit o cantitate semnificativă de piese din plastic în plus față de cadrul tradițional din oțel presat monococ.
Seria este împărțită în general în două generații. Prima generație a fost construită între 1988 și 1991, în timp ce a doua generație (uneori denumită Cosa FL) a fost în producție din 1992 înainte. Ambele versiuni sunt în esență aceleași, cu unele diferențe minore.
Modificări la ambreiaj
În primul rând, ambreiajul a fost modificat astfel încât să fie mai ușor să tragi și să eliberezi. În al doilea rând, au fost făcute modificări minore de design: lumina spate a fost ușor diferită și s-a mutat într-o nouă poziție, încuietoarea scaunului a fost instalată pe partea laterală a șeii, iar șa a fost lărgită pentru un plus de confort.
La sfârșitul anilor 80 s-a decis să se modernizeze linia PX, cu forme mult mai unghiulare. S-a decis astfel să se pună în producție un nou model „Cosa”. Instrumentarea acestui nou model este deosebit de echipată, motorul mai puternic, brațul oscilant spate este întărit și include și un turator.
În ceea ce privește șasiul, trebuie remarcat spațiul mai mare disponibil pentru a pune picioarele și posibilitatea de a pune casca sub compartimentul șeii. „Cosa” menține caroseria monococă dar prezentă în mai multe inovații în comparație cu modelele Vespa PX: capotele laterale sunt ușor înclinate înainte pentru un efect aerodinamic mai bun, indicatoarele sunt încastrate în scutul față, în timp ce lumina din spate este încastrată sub placă.
Frânarea este integrală, distribuită pe ambele roți prin utilizarea unui circuit hidraulic și a unui regulator de presiune. Este introdus pe piata cu un pret de circa 3.147.000 de lire italiene si culorile alb, rosu, verde, albastru si albastru. Numărul de șasiu VLR1T 3.000.001 – 3.009.413