Demontare chiulasa de pe un scuterer SYM JET14 de 50 cm3.
Dupa ce am demontat motorul dupa sasiu, incepem prin a scoate componentele una cate una pana ajungem la chiulasa. Operatiunea nu este dificila si nu necesita scule speciale. Mai jos avem doua poze ale motorului asa cum a fost scos de pe sasiul scuterului.
Dupa cum se poate observa in poza de mai sus motorul este aproape complet, mai putin toba de evacuare. Mai jos inca o poza din partea de sus.
Carburator si cutia filtrului de aer
In continuare, ceea ce trebuie sa facem , este de a scote cutia filtrului de aer impreuna cu carburatorul. Nu le demontam separat. Cutia filtrului de aer este prinsa cu doua suruburi cu cap hexagonal de 10 cu un filet de 6x1mm. Detalii in poza de mai jos.
Urmatoarea etapa este aceea de a desface cele doua piulite care prind carburatoarul de chiulasa. Poza cu cele doua suruburi mai jos.
Dupa ce am desfacut suruburile de prindere ale cutiei filtrului de aer si sprinderea carburatorului de chiulasa , scoatem tot asambul. Poza ansambul complet mai jos.
Asa va arata motorul de sus dupa ce ve-ti scoate carburatorul impreuna cu asamblul cutiei filtrului. Poza mai jos.
Capacele de racire
Pana aici totul a fos foarte simplu, dar in continuar va fi si mai simplu de atat. Daca va-ti plictisit sa stiti ca nu mai avem de parcurs multi pasi na vom avunde sa demontam chiulasa.
In urmatorul pas vom demonta capacele ce ajuta la racirea motorului. Sunt acele capace care acopera cilindrul si chiulasa la scutere. Poza mai jos.
Capacele se demonteaza foarte usor. Sun prinse in cinci holsuruburi cu cap surubelnita cruce si doua suruburi de 8 hexagonale cu filet de 6×1. Mai jos o poza cu capacele.
Mai jos o poza cu motorul fara ansambu carburator-filtru aer si fata capacele de racire.
In continuare trebuie sa demontam capacul care acopera pinionul axei cu cama, Poza cu capacul de care vorbesc mai jos.
Dupa cum se poate observa in poza de mai sus, capacul este prins in doua suruburi cu cap hexagonal de 10mm. Desfacem acele suruburi dupa cum se poate observa in poza de mai jos.
Ma abat putin de la subiect si va informez. In cazul in care aveti nevoie de piese originale pentru scutere SYM ne puteti contacta pe link-ul de mai jos. https://service-scutere.ro/contact/
Pentru piese de sutere https://service-scutere.ro/contact/
Urmatorul pas . Desfiletarea surubului cu cap hexagonal de 12mm. Aici ma refer la surubul care prinde pinionul de axul cu came. Poza mai jos.
Si inca o poza cum arata fara surubul de prindere.
Intinzatorul lantului de distributie Jet 14 SYM
Pentru a scote pinionul de pe axa, trebuie sa eliberam lantul de distributie. Deci, va trebui sa demontam intinzatorul lantului de distributie. Poza cu intinzatorul mai jos.
Demontarea acestuia se face foarte simplu dupa cum se poate observa si in poza. Desfiletam cele doua suruburi cu cap de 8mm.
Acum ca am eliberat lantul de distributie, putem scoate pinionul axei cu came. Ma refer la ceea ce se poate vedea in poza de mai jos.
De aici lucrurile se simplifica foarte mult. Nu ne mai ramane decat sa scoatem chiulasa nu chiuloasa 🙂 In continuare desfacem cele doua suruburi laterale cu cap hexagonal de 8mm care prind chiulasa de cilindru. Poza mai jos.
Continuam cu desfilatarea piulitelor (patru la numar) cu cap hexagonal de 10mm care vin insotite de saibe din cupru. Ma refer la piulitele din poza de mai jos.
Mai jos o poza cu suruburile si piulitele.
In acest moment nu ne mai ramane decat sa tragem de chiulasa spre exterior. Poza mai jos
Si inca o poza de sus
Demontam chiulasa la un scuter Sym Jet 14
Oare am fost destul de explicit in ceea ce v-am aratat? In continuare cateva video atunci cand am facut pozele de mai sus.
Pentru piese de scutere SYM ne puteti contacta https://service-scutere.ro/contact/
Canalul nostru de Youtube https://www.youtube.com/c/ServiceMotociclete/videos